Hedmark IKT har opprettet en menyknapp på sine internettsider hvor vi legger ut nyttig informasjon til våre brukere i forbindelse med Korona-pandemien. Adressen er www.hedmark-ikt.no og menyknappen heter «Koronavirus». Du finner også en link til disse sidene i Selvbetjeningsportalen.
Under «Koronavirus» finner du diverse informasjon som vi tror kan ha verdi og være av interesse for deg som bruker IT-systemer og –verktøy på arbeidsplassen i den ekstraordinære situasjonen vi er oppe i akkurat nå. Vi har laget flere brukerveiledninger som kan være aktuelle, for eksempel hvordan kalle inn til og avholde digitale møter på Teams, hvordan benytte Teams, medflytt av kontortelefon til mobil, og hvordan få hjemmekontor/fjerntilgang. Vi har også samlet en del ofte stilte spørsmål, og vi legger fortløpende ut nye spørsmål og svar her. Vi legger også ut kritiske driftsmeldinger her, samt deler råd fra nasjonale aktører slik som Datatilsynet.
Vi har opprettet et kommunikasjonsteam som vil sørge for relevant og nyttig informasjon på Korona-siden. Informasjonen oppdateres fortløpende med materiale de neste dagene, så følg med på disse sidene. Og har du forslag til brukerveiledninger som kan være nyttig for deg, så vil vi gjerne høre om det.
Vi vil samtidig henstille til at alle brukere i størst mulig grad fortsetter å benytte våre ordinære kanaler (selvbetjeningsportalen, brukerstøtte, etc) når dere har behov og/eller problemer. Dette gir HIKT større mulighet for å agere raskt og med kvalitet, da vi kan følge våre ordinære og innøvde prosesser. Vi observerer at stadig flere henvender seg til ulike enkeltpersoner i HIKT, og dette kan i verste fall medføre at saker havner mellom to stoler og blir forsinket.
Vi er opptatt av å betjene våre 7 kommuner og øvrige kunder på best mulig måte, og håper med dette at vi kan være en hjelp i en hverdag med mindre forutsigbarhet.
Med vennlig hilsen
Hedmark IKT