Nord-Odal kommune ber nå innbyggerne si sin mening om framtidens boliger og boligområder.

Gjennom en ny boligbehovsundersøkelse ønsker kommunen å få et bedre grunnlag for å planlegge framtidas boliger og boligområder for både unge, familier og eldre.

Skal vi lykkes med å utvikle gode bomiljøer, må vi vite hva folk faktisk ønsker og trenger. Derfor håper vi flest mulig tar seg noen minutter til å svare! 

Undersøkelsen er kort og tar rundt fem minutter å gjennomføre. Den er frivillig og helt anonym (hvis du ikke vil være med i trekning), og svarene vil bli brukt i kommunens videre arbeid med bolig- og samfunnsplanlegging.

Kommunen ønsker svar fra alle – både de som er fornøyde der de bor i dag, og de som vurderer å flytte eller opplever utfordringer knyttet til bolig. Målet er å få et mest mulig helhetlig bilde av behovene i årene framover.

Alle innspill er viktige, også fra dem som ikke har planer om å flytte med det første. Dette handler om å planlegge for framtida til hele kommunen.

Resultatene fra undersøkelsen vil blant annet gi svar på hvilke boligtyper det er behov for, hvor folk ønsker å bo og hvilke utfordringer som finnes i boligmarkedet.

Undersøkelsen er tilgjengelig via kommunens nettsider, og vil også deles i sosiale medier og andre lokale kanaler. For de som ikke digitale, vil det være tilgjengelig med spørreskjema i papirversjon.

Trekning av gavekort 

Undersøkelsen er anonym, men som en "gulrot" har vi trekning av 4 gavekort på kr 2.500 som kan brukes i en av kommunens dagligvarebutikker. Da må du legge igjen epost-adressen din i skjemaet. 

Lenke til undersøkelsen 

Boligbehovsundersøkelsen i Nord-Odal