Utsendelse av kommunale avgifter 2019
Nord-Odal kommune har digitalisert utsendelse av fakturaer, her litt om de forskjellige kanalene de nå kan sendes via.
Fakturaene blir sendt ut i følgende kanaler ut ifra hva kunden har registrert for:
- Avtalegiro/Efaktura
- Vipps faktura
- E-post
- Digipost
- Faktura i post
- EHF (bedrifter)
Vipps faktura
Har du registert deg for efaktura og har også Vipps faktura, så vil du få varsling i Vipps om at du har en faktura til betaling. Vær obs på at det i Vipps-appen ligger som en standard at du skal motta Vipps faktura og varsling av efaktura til Vipps. Sjekk derfor innstillinger i appen. Godkjenner du eFakturaen, så blir ikke faktura også betalt i Vipps. Godkjenner du i Vipps faktura, så blir ikke faktura også betalt via eFaktura.
Profilinnstillinger i Vipps
Digipost
Har du mottatt faktura i digipost, så får du en e-post varsling om dette. Ønsker du ikke å motta faktura i digipost, så må du her gjøre en reservasjon mot dette i innstillingene i digipost.
E-post
Hvis vi har registrert en e-post i vårt kunderegiter og det ikke er opprettet noen andre betalingsformer, så vil faktura bli sendt ut via e-post.
Faktura i post
Fakura sendes i post når det ikke er registrert andre utsendelseskanaler på kunden. NB! Det blir ikke sendt noen giro, men betalingsinformasjon er oppført i fakturaen. Ønsker du blanketter, så kan du få dette hos din bank.
Vi digitaliserer utsendelse av fakturaer (sak fra november 2018)