Inkluderende barnehage miljø

  • Barnehagen skal utvikle og opprettholde gode og trygge barnehagemiljø hvor alle barn trives og opplever tilhørighet.
  • Barnehagen skal ha høy kvalitet som fremmer trivsel, lek og læring.
  • Barnet skal oppleve seg som en del av felleskapet.
  • Barnet skal være en aktiv deltaker i felleskapet.

Fysisk aktivitet og bevegelsesgelde

  • Barnehagen skal ha en helsefremmende og forebyggende funksjon.
  • Fyskisk aktivitet skal bidra til å utjevne sosiale forskjeller.
  • Gode motoriske ferdigheter gir et godt grunnlag got læring og sosiale ferdigheter.
  • Minst tre dager i uka har brnehagen tilrettelagte fyskiske aktiviteter, ute eller inne.
  • Aktivitetene skal være lystbetonte og gi barna mestringsfølelse.

Pedagogiske verktøy og arbeidsmåter

  • Ansatte skal ha kunnskap om og bruke Pedagogisk Analyse.
  • Vuderingene og den pedagogiske analysen skal basere seg på observasjoner og innsamlet data.
  • Ansatte skal ha forståelse av  og være en del av et proffesjonelt læringsfelleskap.